Maso

03.04.2012 09:22

Maso

Kuřecí

Dietní a lehce stravitelné maso. Bývá však i alergenem (ale to spíše v granulích v podobě nějakých vedlejších produktů). Shira dlabe od drůbežích krků, přes prsa a skelety až po křídla a stehna. Kosti nedělají problém, u kuřat jsou měkkoučké.

Kuřecí maso je také vhodné při průjmu, např. s rozvařenou rýží a mrkvičkou. Ozkoušeno.

Krůtí

Podobné masu kuřecímu (drůbežímu). Paní v kamenném obchodě www.becres.cz mi nabídla 2kilovku krůtích chrupavek (kilo za 45,- Kč). Už při porcování to vypadalo krásně. Když jsem poprvé dávala do misky, byla to skoro samá nádherná svalovina. Tuším, že jsem tam zahlédla krůtí křídlo a semtam je šlacha, chrupavka, drobná kost. Jsem spokojená.

Hovězí

Telecí je také lehce stravitelné. Hodí se právě do začátku při začleňování nových druhů mas.

Zatím jsme vyzkoušeli hovězí maso s droby od Vetamixu. Líbí se mi, že je tam jak maso, tak vnitřnosti. Kusovku jsem ještě nebrala, ale je v plánu.

Králík

Měl zatím úspěch. Opět dietní maso.

Ryby

Zatím máme vyzkoušeného lososa od Vetamixu. Jsou to krásné oranžové kousky masa, jsou tam i kosti (ale na pohmat měkké) a třeba i ploutvičky. Jen se mi zdá, že ta vůně je trošku jiná, než jsem zvyklá třeba u kapra. Shira si ho občas dá, ale poslední dobou ho moc nechce. Tak teď nedávám, uvidím za čas.

Jinak nám opět v kamenné prodejně Becres byla nabídnuta specialitka – celá mořská ryba, tipuju tak 30 cm dlouhá, možná sleď? Ještě jsem nedávala, ale vypadá opravdu krásně!